Op dit weblog streef ik er naar om met een zekere regelmaat en in een min of meer chronologische volgorde alle schetsen, illustraties (en hun toepassingen), die ik vanaf 1988 tot 2004 voor het Land van Ooit heb gemaakt- men noemde mij Opperhoftekenmeester - te ontsluiten. Dit tot genoegen - hoop ik - van de velen die het Land nog altijd een warm hart toedragen.



Klik op de afbeeldingen voor een grotere versie



donderdag 3 september 2009

Binnenkort!

Zeer gewaardeerde Ooitgetrouwen,

Ik loop al lang met het idee rond om alle originele schetsen en ontwerpen die ik voor Ooit gemaakt heb en die ik hier op Ooitgetekend heb laten zien - en nog zal laten zien - aan te bieden aan eenieder die het Land van Ooit een warm hart toedraagt en in het bijzonder natuurlijk aan de lezers van dit weblog. Dat zal uiteraard niet voor niets zijn, maar ik wil ervoor zorgen dat het werk heel vriendelijk geprijsd is. Ik heb geen idee of ik hiermee in een behoefte voorzie, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die graag een aandenken aan Ooit zouden willen hebben in de vorm van een betaalbare originele tekening.

Dus na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk de knoop toch maar doorgehakt en ben ik begonnen met het inrichten van een webwinkeltje dat ik in de tweede helft van september hoop te openen. Het gaat OO!T heten. Ziehier alvast het uithangbord.


Ik ben erg benieuwd of dit initiatief op prijs wordt gesteld of dat het eigenlijk een onzinnig idee is. In beide gevallen hoor ik dat heel graag.

7 opmerkingen:

Robert zei

Ik ga dit zeer zeker in de gaten houden, lijkt me erg leuk om een orginele "John" aan de muur te hebben hangen.

Nicolaï zei

Ik ben alvast ook super enthousiast. Ik hou het ook in de gaten.

Jonkheer Ed zei

Hallo John,

Klinkt als een leuk idee, en ook ik ben wel geintereseerd om een mooie tekening aan de muur te hangen.
Alleen één vraag? zijn het repro's van de originelen want het zou toch zonde zijn als de gehele verzameling die je hebt uit elkaar zou vallen.
Maar al met al zou ik wel blij zijn met een mooie plaat.

Maarten Roex zei

Wat gaaf!

Ik ga zeker en vast m'n ogen open houden!

RickU zei

Mijn mening is bekend toch?

SUPER! (Ik ga voor een originele Jean d'Orange haha)

John Rabou zei

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Ik beschouw ze als een aanmoediging om mijn winkeltje door te zetten.
En nee Ed, het gaat echt uitsluitend om originele tekeningen; absoluut geen reproducties.
Het idee dat er straks hier en daar originele tekeningen op mooie plekjes bij jullie thuis hangen bevalt mij meer dan de zekerheid dat ze hier bij mij in een la liggen te verstoffen en welbeschouwd is Ooitgetekend al een manier om de verzameling in zijn geheel en in zijn context te ontsluiten en te bewaren, nietwaar?

Jonkheer Ed zei

Hallo John,
Ik moet je wel gelijk geven dat het natuurlijk beter is dat de tekeningen ergens hangen dan in de la liggen. En ooitgetekend is natuurlijk al de prachtige verzameling ooittekeningen en verhalen. En ook ik wil graag wel een plekje aan de muur opsieren door een mooie getekende ooitherinnering.
John succes met het webwinkeltje en ik kom op de openingsdag meteen even kijken.